Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2014 12:16 - Едни безсмислени избори
Автор: fire Категория: Политика   
Прочетен: 6548 Коментари: 31 Гласове:
12

Последна промяна: 22.04.2014 12:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Нови избори на хоризонта, т.е. много надежди и хиляди разочарования. На старта на предизборната кампания партиите започнаха със стандартните клишета, че „това са най-важните избори”, че „те ще определят нашето бъдеще” и че „евродепутатите ще защитават националния интерес”. Нищо подобно. Нека първо си дадем сметка какво представлява Европейският парламент (ЕП) и какъв е механизмът за вземане на решения в самия Европейски съюз. До подписването на Договора за Европейски съюз в Лисабон през 2009 г. ЕП е институцията, която изпълнява най-периферната роля в него, законодателни функции са й вменени едва с ДЕС от Лисабон, но те не са еднолични, а споделени със Съвета на ЕС, който включва по един представител на държава членка на министерско равнище. Наред с това обаче чл. 4 от ДЕС постановява, че Европейският съвет дава импулсите за по-нататъшното развитие на Съюза и определя общите политически насоки на това развитие, а нейният председател представлява целия ЕС в системата на международните отношения. Европейският съвет включва държавните глави или правителствените ръководители на страните членки и председателя на Комисията. Комисията от своя страна е изпълнителният орган на ЕС, но има право на законодателна инициатива, която я превръща в „двигател на европейската интеграция”. Важно е да се прави разлика между Съвета на ЕС и Европейският съвет – две напълно различни институции в рамките на ЕС. Както се вижда сложната институционална подредба на ЕС го прави не особено прозрачен за гражданите, далеч не толкова демократичен за колкото го представят и не толкова ефективен, колкото ни се иска. Преувеличената роля на ЕП и непрекъснатото ни облъчване с политически речи и заклинания е цинично, защото неговата роля е твърде размита и имагинерна. Единствената полза за българските партии от предстоящите избори е да си премерят големината на партийните ядра и да уредят свои хора (било то кръстници, съпруги или деца) на сладка чиновническа служба с безброй необосновани пътувания по оста София – Брюксел – Страсбург и солидна европейска заплата, сравнена с трохите, с които е принуден да се задоволява същият този електорат, който ще й я осигури. Мит е и, че бидейки в ЕП българските депутати ще защитават националния интерес. В пленарната зала депутатите не са разпределени по национален принцип, а по парламентарни групи, а и дори да не беше така бройката от 17 депутати, които България трябва да излъчи, на фона на 751 общо не звучи сериозно, за да има претенциите дори да бъде някакъв сериозен фактор, който би могъл да защитава „националният ни интерес”, а и той е твърде разтегливо понятие в устата на всеки отделен политик/бюрократ. Светъл лъч е в някаква степен възможността, която ДЕС от Лисабон дава на европейските политически семейства да предложат преди изборите фигура, която да оглави бъдещата Европейска комисия, но все пак става въпрос само за възможност, не и за задължение. На практика излиза, че житието и битието на европейският гражданин ще се определя отново на тъмно и по начина, по който решат основните играчи – Германия, Франция, Великобритания в двете големи европейски партии – ЕНП и ПЕС. А нашите депутати ще вдигат ръка, така както им бъде заповядано и то не от някакви тайнствени мрежи, а от закона на йерархията.    


Тагове:   избори,   ЕС,   партии,   интституции,


Гласувай:
13
1



1. minevv - не
22.04.2014 13:40
Я по-добре отидете и гласувайте... покажете че сте активни,, а не обратни ;-))
цитирай
2. fire - Всеки има право на избор,
22.04.2014 14:31
а традиционно ниската избирателна активност на избори за ЕП показва ясно кои са обратните. :)
цитирай
3. freeoldmen - За съжаление ще бъдат изкарани да гласуват тези, които не знаят за какво става дума.
22.04.2014 17:17
Иначе има смисъл- ако гласуват по-малко от 20%, на което се надявам, ще бъде шамар за целия ЕС...
цитирай
4. fire - Жалкото е, че от шамари явно не разбират.
22.04.2014 23:01
Трябва им сериозен ритник, та дано се събудят.
цитирай
5. minevv - тъпоооо
24.04.2014 11:30
ако гласуват с невалиден, ще се забележи. Ако не гласуват - влизат в статистиката .. на глупостта
цитирай
6. fire - Много е умно
24.04.2014 14:22
да наречеш глупави 60-65% от негласуващите на тези избори. Всеки има право да гласува, но всеки има право и да не гласува. Привърженик съм на всички европейски ценности, включително и на свободата на изразяване на мнение. Далеч по-демократично би било гражданите да могат да избират председател на Европейския съвет, на Комисията и на Европарламента, а не чрез задкулисни договорки между двете най-големи партии на 2.5 години да има ротация, както е в случая с председателите на Европарламента.
цитирай
7. minevv - ne
24.04.2014 16:15
всеки е ЗАДЪЛЖЕН да гласува.. за да докаже гражданската си позиция.. отказа от гласуване === показване , че не му пука какво ще стане и приема всичко..
Престанете с тоя комплекс на спящата красавица - да дойде някои да ви оправи!!!!
Отиди - гласувай - невалидна даже и тогава - претенции, nepodplateni s aktiwna poziciq!!!!
иначе. показвате мързел!!!!
цитирай
8. fire - Никой не може да те задължи в нищо.
24.04.2014 19:46
Все пак свободата е една от ценностите на Съюза. Ако искам да гласувам за председател на Европарламента - не мога, ако искам да гласувам за председател на Европейския съвет (т.е. лицето на Съюза пред света) - не мога, ако искам да гласувам за председател на съюза - мога, но с много условности. Ако искам Мартин Шулц да я оглави трябва да дам гласа си за БСП, за Юнкер - трябва да гласувам или за ГЕРБ или за РБ, ако пък ми харесва Ги Верховстад - то трябва да гласувам за ДПС или НДСВ. Т.е., г-н Минев, искам повече демокрация в истинския смисъл на думата. Защото някой трябва да носи отговорност за решенията си пред гражданите, а към момента това не е заложено в договорите за ЕС. А пък само за спорта - ефект 0. България загива, хората мизерстват, а аз да си давам гласа за някой чиновник, който ще взима 10000 евро на месец и пак няма да носи отговорност пред никого - не, благодаря.
цитирай
9. minevv - do FIRE
25.04.2014 09:32
Извини ме, но дълбоко грешиш!
Това за което пишеш не е свобода а ... свободия/анаршия!
Ако погледнеш в книгите: свободата е добре осъзната необходимост... /дано разбереш/
Ще ти дам пример- качи се на покрива и си задай въпроса , дали си свободен да скочиш= ДА, свободен,, но с последствие. защото има природни закони ;-)))
А за европелските ценности-- ти сериозно ли ??? по добре вземи мъдрите научни ценности!!!
И да- ако не гласуваш. все едно си дал гласа си на избрания.
Ако ти е невалиден - ???
цитирай
10. fire - Г-н Минев
25.04.2014 10:18
Зачитане на човешкото достойнство; свобода; демокрация; равенство; правова държава; зачитане на правата на човека, включително и принадлежащите към малцинствени групи - това са ценностите на ЕС, които са вече и обект на първичното право на съюза. Нито едно от нях не смятам за излишно.
Откакто имам право на глас (вече 12г.) винаги гласувам. Е и? С нищо не съм променил това, което не ми допада. А гласуването с невалидна бюлетина е форма на протест, но смятате ли, че някой би се трогнал от него?
цитирай
11. minevv - fire
25.04.2014 11:38
това не са ЕС стоиности.. а взети и изкривени , обърнати и изцапани световно-научно-философско наследство.
Кое от тях ЕС не профанизира???- равенство??? закони???
Както се казва - пътя към ада е остлан с добри намерения! ЕС не е защитилоо или приело нито един от тези принципи..
Остава въпроса дали не го виждаш или ..просто спориш!
2/
"някой би се трогнал от него?" - хайде стига с комплекса на пепеляшка.. - някоио да дойде и да ни оправи.
Невалидната бюлетиа е единственния знак , че не сме съгласни. Другото е демагогия, за да си запазят статуквото на управлението! Ако не гласуваш= гласуваш за победителите!!! Простичко е. нали?
И ако мислиш че само с гласуване се променя нещо- то . отново ЕС ценностите са те промили...
Заключение- ако не си съгласен с нито един от предложените кандидати- гласувай и ги зачертай всичките. А ако не гласуваш= после си ги търпи... защото лично ти не си показал че не си съгласен!!!
цитирай
12. fire - Точно там е проблемът,
25.04.2014 12:55
че ценностите, които уж са записани в учредителните договори не се спазват с пълна сила. Затова и казвам, че демокрацията е всъщност квазидемокрация. Зачеркването на всички кандидати никой не го отчита, ама никой. Дреме му на депутата, че някакви 5-10% са го задраскали.
Г-н Минев, ако ще се обиждаме - не сте намерили точния човек за такова нещо.
цитирай
13. minevv - извинение ако съм прекалил
25.04.2014 14:01
но тезата ви е обида към всеки Българин с поне малко мозък и родолюбие
цитирай
14. fire - Всеки българин с мозък и родолюбие
25.04.2014 14:18
нямаше да търпи 25 години да се подиграват с него.
цитирай
15. minevv - до fire
29.04.2014 09:37
а лично ТИ какво направи??? или само мрънкаш???
цитирай
16. fire - Каквото мога, това правя
29.04.2014 10:12
и обяснения не дължа никому. Ти какво направи?
цитирай
17. minevv - mda
29.04.2014 11:02
значи - нищо.. само мрънкаш
аз... и партии създавах, и тук пиша за да давам ум и разум! ;-)
цитирай
18. анонимен - Според мен никой избор НЕ Е БЕЗСМИСЛЕН.
30.04.2014 10:17
Въпросът е кой какъв смисъл открива, как го приема и как реагира в избора си.

Защото никой избор не бива да се приема като еднократно действие под влияние на моментни емоции, настроения, или обременено от тясно партийни "опорни точки", а като определено трезво обмислено решение с последствия, не много рядко неприятни и трагични, и в настоящето, и в бъдещето.
цитирай
19. fire - За същинските проблеми на ЕС не се говори в предизборната кампания,
01.05.2014 20:45
не защото не ги знаят и не могат да предложат решения, а защото тези неща не зависят от тях. Не зависят и от нас. Поради това смятам, че е безсмислено да си хабим парите, времето и енергията за нещо, което не ни влиза в работата, а и не е по възможностите ни..
цитирай
20. rumyn - :)
06.05.2014 15:42
здравей,
в следващия ти пост ти отговарям и на този
дали и до колко са безмислени изборите за европарламент или каквито и да било избори...
и понеже много мразя да се повтарям :
слагам ти линк към друг пост на подобна тема чети и мисли ....
не казвам че трябва да се съгласиш, но мисли....
http://hloris.blog.bg/politika/2014/05/04/kak-mislite-bylgari.1262212
цитирай
21. fire - В този постинг
06.05.2014 17:59
споделяте едно мнение, което е същото като на Минев. Т.е. като гласувам с празна бюлетина или зачеркнати всички кандидати е форма на протест. Да, наистина е такава, но никой не го отчита. Членовете на секционните избирателни комисии ги броят за невалидни и толкова. А партиите Ви смятат за "неграмотни или не разбрали".
цитирай
22. rumyn - на партиите им е изгодно да казват че ...
06.05.2014 19:25
на партиите им е изгодно да казват че сме неграмотни или не разбрали!
на тях не им изнася да има протестен вод!
ако 90% отидем да гласуваме и 34% от тях са невалидни дали партиите ще кажат пак че невалидните са неграмотни? та това са си половин държава!
а явно с владо сме на едно мнение по много въпроси май! дори не знам коя партия подкрепя или никоя не подкрепя. с него си говоря за секс не за политика :)
едва ли ще се лиша от онова удоволствие само за да разбера че той е на различно от моето мнение! за това не си говоря с него на теми къде може и да се здъвчем :)
цитирай
23. kostadin - Я по-добре отидете и гласувайте. . . ...
11.05.2014 07:45
minevv написа:
Я по-добре отидете и гласувайте... покажете че сте активни,, а не обратни ;-))

Извинявай но ако изборите са за това кой човешки изрод е по -добър ходи и гласувай .моята активност е да пренебрегна тези човешки отпадъци
цитирай
24. kostadin - споделяте едно мнение, което е с...
11.05.2014 07:48
fire написа:
споделяте едно мнение, което е същото като на Минев. Т.е. като гласувам с празна бюлетина или зачеркнати всички кандидати е форма на протест. Да, наистина е такава, но никой не го отчита. Членовете на секционните избирателни комисии ги броят за невалидни и толкова. А партиите Ви смятат за "неграмотни или не разбрали".

Да но когато гласуваш с зачеркната бюлетина се отчита по висока изборна активност т. е партиите ще тръбът ,че техните хора са избрани от много хора.Това е пълна глупост Ако не гласуваш пред света излиза твоето несъгласие с представените кандитатури
цитирай
25. fire - Точно,
11.05.2014 21:33
задраскаш ли всички - никой няма да те отрази и удовлетворението си е само за теб, ако не гласуваш посланието е много по-силно.
цитирай
26. minevv - do fire
19.05.2014 17:29
точно обратното-- показваш мързел
цитирай
27. fire - Така е,
19.05.2014 22:50
днешните млади сме много мързеливи, а пък с големи претенции.
цитирай
28. minevv - da
20.05.2014 09:20
пример: нежелание да гласуват==подкрепа на статуквото!
цитирай
29. fire - Минев,
20.05.2014 16:23
моля да дадете пример на непосветените когато вие сте гласували как това е повлияло на статуквото, с какво участието Ви в политическа организация го е подобрило и кой е правилният начин за гласуване, за да се спре разрушаването на България и стопяването на нейния народ. Благодаря!
цитирай
30. minevv - do fire
20.05.2014 18:17
контра въпрос.. а негласуването???
Невалидните са процента на против!!
да си се замислял защо няма отметка .. против ????
цитирай
31. rumyn - да си се замислял защо няма отметка .. против ????
21.05.2014 07:05
защото тогава процента на против ще е много по голям от сегашния процент на не гласувалите!
и да опитам пак да поясня защо ше се случи тъка :
- в момента една огромна част от българите не гласуват като си мислят че това е проява на протест , без да забелязват че ония го отчитат като безмълвно съгласие с решението на отишлите да гласуват.
- към тях ще прибавим малкото не валидни бюлетини.
- и ще прибавим групата на гласувалите за по малкото зло. в тази последната ми се налага да гласувам от много години :(
и да ви кажа на каво ми напомня вашия спор:
на протестите миналото лято :(
всеки си държеше на неговото виждане и никой не искаше да чуе мнението на другия. за едни цяло лято не успяха от обикаляне на софия да стигнат до едно разумно решение какво точно искат и какво да правят за да го получат.
тръгнаха да искат тотална промяна на закона за гласуване :( а защо просто не поискаха да се добави и невалидната бюлетина да се чете протестен вод ?
и какво ни пречи сега да им покажем , че сме много не съгласните ? а как точно да им го покажем? не е правилния начин с не гласуване! на е правилния начин с невалидна бюлетина! не е правилния начин с гласуване за по-малкото зло!
КАЖЕТЕ КОЙ Е ПРАВИЛНИЯ НАЧИН?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: fire
Категория: Политика
Прочетен: 233398
Постинги: 56
Коментари: 379
Гласове: 3886
Календар
«  Юни, 2018  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930